কামৰূপ জিলাৰ শৈক্ষিক উন্নয়নৰ দিশত ল'বলগীয়া পদক্ষেপ সম্পৰ্কে অভিভাৱকৰ মতামত
কামৰূপ জিলাৰ শৈক্ষিক উন্নয়নৰ দিশত ল'বলগীয়া পদক্ষেপ সম্পৰ্কে জানিবলৈ জিলাখনৰ বিভিন্ন শিক্ষাখণ্ডৰ অভিভাৱকসকলৰ প্ৰতি শৈক্ষিক গোট জ্ঞানম , কামৰূপৰ তৰফৰ পৰা এটি প্ৰশ্ন কৰা হৈছিল । উক্ত প্ৰশ্নটিৰ প্ৰতি অভিভাৱকসকলৰ আশাপ্ৰদ সঁহাৰিত শিক্ষা ক্ষেত্ৰৰ বহুতো গুৰুত্বপূৰ্ণ দিশ উদ্ঘাটন হৈছে । তলত প্ৰশ্নটোৰ লগতে বিভিন্ন শিক্ষাখণ্ডৰ পৰা লোৱা অভিভাৱকৰ সকলৰ উত্তৰসমূহ আগবঢ়োৱা হ'ল । প্ৰশ্নটো আছিল এনেধৰণৰ - কামৰূপ জিলাৰ শৈক্ষিক উন্নয়নৰ বাবে কেনেকুৱা ধৰণৰ পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰা উচিত বুলি আপুনি ভাবে ?
উত্তৰ :- নমস্কাৰ । মই অনু বৈশ্য দাস । হাজো শিক্ষাখণ্ডৰ ৰামদিয়া আদৰ্শ প্ৰাথমিক বিদ্যালয়ৰ এগৰাকী অভিভাৱিকা ।
জয় জয়তে মই জ্ঞানম পৰিয়াললৈ নমস্কাৰ জনাইছোঁ । শৈক্ষিক উত্তৰণৰ অভিমতলৈ মোৰ অনুভৱখিনি জনাব প্ৰয়াস কৰিছোঁ ।
১/ ১ম কথা , শিক্ষকসকলক অন্য কামৰ বোজাৰ পৰা ৰেহাই দি বিদ্যালয়ত উপস্থিতি নিশ্চিত কৰিব লাগিব ।
২/ এখন বিদ্যালয়ত কিমান গৰাকী শিক্ষক ছুটীত আছে , বিদ্যালয়খন কেনেদৰে চলি আছে সেইকথা শিক্ষাবিভাগ অৱগত হ'ব লাগিব আৰু পাৰিলে তাৰ ঠাইত ছাত্ৰ-ছাত্ৰী নথকা বিদ্যালয়ৰ পৰা শিক্ষক আনি পাঠদানৰ ব্যৱস্থা কৰিব লাগিব ।
৩/ নৈতিক আৰু মূল্যবোধৰ শিক্ষা 'ক' শ্ৰেণীৰ পৰা বাধ্যতামূলক হ'ব লাগিব ।
৪/ শ্ৰেণী আৰু বয়স অনুযায়ী পাঠ্যক্ৰম হোৱা উচিত ।
৫/ শিক্ষা বিভাগৰ বিষয়া বিদ্যালয়সমূহত সঘনাই হঠাৎ পৰিদৰ্শন কৰা উচিত ।
৬/ T.L.M ৰ ব্যৱহাৰৰ ওপৰত প্ৰশিক্ষণ হোৱা উচিত ।
৭/ দিৱসসমূহত এসপ্তাহৰ কাৰ্য্যসূচীয়ে পাঠদানত ব্যাঘাত জন্মায় ।
------------------------------ --------------------
1. Eco-park / park is necessary for the physical development of the children .
2. Each school should have a playground .
3. One library is necessary from where they can borrow books for the development and increase of their knowledge .
4. The majority of the people of this area are very poor . They can not properly take care of their children . So in every school health check up of the students should be done on regular basis .
5. In every school special importance should be given on physical activities ( like sports , yoga etc. ) so that the students can possess good health .
Sraboni Das Roy
Amingaon
Block- Karara .
------------------------------ ------------
কামৰূপ জিলাৰ শৈক্ষিক মানদণ্ড আগতকৈ কিছু ক্ষেত্ৰত উন্নত হোৱা দেখা যায় যদিও সকলো দিশতে উন্নত হোৱা বুলি ক'ব নোৱাৰি । শেষৰটো গুণোৎসৱৰ ফলাফলে দেখুওৱা ছবিখনে কামৰূপ জিলাৰ শৈক্ষিক বাতাৱৰণ উন্নততৰ হোৱাটোৱে সূচায় যদিও বৰ্তমান শিক্ষা ব্যৱস্থাত থকা কিছু কেৰোণে শিশুৰ শিক্ষাক যথোপযুক্ত ধৰণে গঢ় দিয়াত ব্যৰ্থ হোৱা যেন বোধ হয় । শাৰীৰিক শিক্ষা , কৰ্মমুখী শিক্ষা , নীতিবোধৰ শিক্ষাক যিমান গুৰুত্ব দিয়াৰ প্ৰয়োজন , সিমান দিয়া নহয় । লগতে , সবাতোকৈ দৰকাৰী কথাটো হ'ল -- শ্ৰেণীৰ মানদণ্ড আৰু পাঠ্যপুথিৰ মানদণ্ডৰ মাজত ৰৈ যোৱা বৃহৎ পাৰ্থক্য ; বিশেষকৈ নিম্ন প্ৰাথমিক শ্ৰেণীসমূহত । মোৰ জী বৰ্তমান ২য় শ্ৰেণীৰ ছাত্ৰী । সেয়েহে , এয়া আমাৰ ব্যক্তিগত অনুভৱ । অসমীয়া বিষয়ৰ পাঠ্যপুথিৰ লগতে গণিত আৰু ইংৰাজী বিষয়ৰ বৃহৎ আকাৰৰ পাঠ্যপুথি দুখনে কোমলমতি শিশুসকলৰ বাবে এক হেঙাৰ হৈ পৰিছে । আখৰ চিনাৰ এই বয়সত পাঠ্যপুথিত দিয়া একাধিক দীঘল , দীঘল জটিল পাঠবোৰে সিহঁতৰ ওপৰত যথেষ্ট মানসিক চাপৰ সৃষ্টি কৰে । তাৰ ঠাইত সহজ পাঠ্যপুথি , আখৰ অভ্যসনক মূল হিচাপে লৈ নিৰ্দিষ্ট ক্ৰম বৰ্তাই ৰাখি প্ৰস্তত কৰা পাঠ্যপুথিৰ প্ৰচলনত গুৰুত্ব আৰোপ কৰিলে অধিক ফলপ্ৰদ হোৱাৰ দৃঢ় সম্ভাৱনা আছে ।
- শ্ৰী বিৰেন্দ্ৰ মোহন নাথ
অভিভাৱক , বৰিহাট ।
( শিক্ষাখণ্ড - ৰাণী )
------------------------------ ----------------
শৈক্ষিক উন্নয়ন বুলি ক’লে ইয়াৰ সৈতে বিভিন্ন দিশ সাঙোৰ খাই পৰে ৷ কামৰূপ জিলাৰ বিভিন্ন শিক্ষানুষ্ঠান সমূহৰ মাজত শৈক্ষিকমানৰ তাৰতম্য দেখা যায় ৷ দুৰ্বল আন্ত:গাঁঠনি , যথোপযুক্ত শৈক্ষিক বাতাবৰণৰ অভাৱ , বিজ্ঞান শিক্ষাৰ বাবে শিক্ষণ সঁজুলি ব্যৱহাৰৰ দিশত হেমাহি , বিদ্যালয়সমূহত ছাত্ৰ-ছাত্ৰী অনুপাতে শিক্ষক নিযুক্তিৰ ক্ষেত্ৰত ( বিশেষকৈ একাংশ চৰকাৰী বিদ্যালয়ত ) হীন ডেঢ়িৰ অভিযোগ বিভিন্ন প্ৰচাৰ মাধ্যমত সততে দেখা যায় ৷ এইসমূহ দোষ-দুৰ্বলতা আঁতৰাব পাৰিলে নিশ্চয়কৈ শৈক্ষিক উন্নয়ন ত্বৰান্বিত হ’ব বুলি আশা কৰিব পাৰি ৷ অন্যহাতে ইংৰাজী ভাষাৰ শিক্ষাদানৰ বাবে বিশেষ আঁচনি গ্ৰহণৰ পৰিৱৰ্তে শেহতীয়াভাৱে ষষ্ঠ শ্ৰেণীৰ পৰা ইংৰাজী মাধ্যমত গণিত আৰু বিজ্ঞানৰ শিক্ষা দিয়াৰ ব্যৱস্থাই গতানুগতিক শিক্ষা ব্যৱস্থাৰ কিবা আমূল পৰিৱৰ্তন আনিবনে , নে এই ব্যৱস্থাই এচাম ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বিদ্যায়তনিক দিশত নেতিবাচক প্ৰভাৱ পেলাব সেয়া সময়েহে ক’ব ৷ শৈক্ষিক উন্নয়নৰ নিমিত্তে এইবোৰ দিশত নিশ্চিতভাৱে অধিক বিচাৰ-বিশ্লেষণ আৰু গৱেষণাৰ থল আছে বুলি অনুভৱ কৰোঁ ৷ অন্যহাতে বিদ্যালয়সমূহত প্ৰণালীবদ্ধভাৱে কাৰিকৰী শিক্ষাৰ পাঠ্যক্ৰমৰ ( গান্ধীজীৰ বুনিয়াদী শিক্ষাৰ আৰ্হিৰ অনুকৰণত ) ব্যৱস্থা সন্নিবিষ্ট কৰিলে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ শাৰীৰিক , মানসিক আৰু বৌদ্ধিক বিকাশৰ লগতে শৈক্ষিক উন্নয়নে এক নতুন মাত্ৰা লাভ কৰিব বুলি আশা কৰোঁ ৷ বৰ্তমান যিহেতু প্ৰযুক্তিবিদ্যাৰেই জয়জয়কাৰ , গতিকে শিক্ষাৰ্থীক ন ন প্ৰযুক্তিৰ জ্ঞান প্ৰদানত বিশেষ গুৰুত্ব দিয়াটো আজিৰ সময়ৰ আহ্বান , অন্যথা মুখস্থ বিদ্যা আধাৰিত নম্বৰসৰ্বস্ব শিক্ষাব্যৱস্থাৰে জিলাখনত সুদূৰপ্ৰসাৰী শৈক্ষিক উন্নয়ন সাধন কৰাটো কোনোকালেই সম্ভৱ নহ’ব ৷
- হেমেন ডেকা , অভিভাৱক
পূৱপাৰ মদাৰতলা উচ্চ মাধ্যমিক বিদ্যালয়
শিক্ষাখণ্ড - কমলপুৰ
------------------------------ -----------------
শৈক্ষিক উন্নয়নৰ বাবে প্ৰথমে প্ৰতিখন বিদ্যালয়তে উপযুক্ত শৈক্ষিক বাতাবৰণৰ প্ৰয়োজন হয় । তাৰকাৰণে বিদ্যালয় এখনত ছাত্ৰ ছাত্ৰী অনুপাতে শিক্ষক আৰু অন্যান্য সুবিধা থকাটো দৰকাৰ ।
যেনে - ১) বহুত সময়ত বিদ্যালয়বোৰত ছাত্ৰ - ছাত্ৰী অনুপাতে লগাতকৈ শিক্ষকৰ সংখ্যা কম দেখা যায় ।
তাৰ ওপৰিও শিক্ষকসকলক শিক্ষা বিভাগৰ বাহিৰেও বিভিন্ন কামত লগাই থকাত শৈক্ষিক পৰিৱেশ বিনষ্ট হোৱাও দেখা যায় ।
২) আমাৰ ভিতৰুৱা অঞ্চলৰ ছাত্ৰ - ছাত্ৰী সকলে বহুত সময়ত নিজৰ গাঁওখন বা নিজৰ অঞ্চলটোৰ পৰা ওলাই গৈ অন্য ঠাইলৈ যোৱাৰ বা অন্য ঠাই চোৱাৰ সুযোগটো কমকৈ পায় । ইয়াৰ ফলত তেওঁলোকৰ ভৌগোলিক জ্ঞান সমূহ সীমিত হৈ ৰয় । বহুত সময়ত বিদ্যালয়ৰ পৰা তেনেকুৱা কাৰ্যসূচী লোৱা হয় যদিও অৰ্থৰ অভাৱত বহুত ছাত্ৰ - ছাত্ৰী যাব নোৱাৰে । যদি কামৰূপৰ বিদ্যালয় সমূহত ক্ষেত্ৰ - ভ্ৰমণৰ কিবা ব্যবস্থা কৰি দিয়া হয় , আমাৰ ভিতৰুৱা অঞ্চলৰ ছাত্ৰ ছাত্ৰীসকলে সচাঁকৈয়ে উপকৃত হ'ব ।
৩) বছৰত এবাৰকৈ হ'লেও অলপ দূৰত থকা ( অন্য ব্লকৰ / শিক্ষাখণ্ডৰ ) কোনো এখন বিদ্যালয়ৰ সৈতে যদি শৈক্ষিক বিনিময়ৰ এটা কাৰ্যসূচী হাতত ল'ব পৰা যায় , এইটোৱেই শৈক্ষিক উন্নয়নৰ ক্ষেত্ৰত অৰিহণা যোগাব বুলি ভাবোঁ ।
- শ্ৰী মাধৱ নিয়োগী ( অভিভাৱক )
শিঙিমাৰী পুখুৰীপাৰ মধ্য ইংৰাজী বিদ্যালয়
শিক্ষাখণ্ড:- ছয়গাঁও
------------------------------ -----------
কামৰূপ জিলাৰ শৈক্ষিক উন্নয়ন :-
কামৰূপ জিলাৰ শৈক্ষিক উন্নয়ন হ'ল এটি গুৰুত্বপূৰ্ণ বিষয় । এই বিষয়টো আমাৰ সমাজ আৰু ভৱিষ্যতৰ প্ৰজন্মৰ লগত জড়িত হৈ আছে । শৈক্ষিক উন্নয়নৰ দিশ চাবলৈ হ'লে আমি বহুত কেইটা বিষয়বস্তু ইয়াৰ লগত সামৰি ল'ব লাগিব ।
পোনপ্ৰথমে , শৈক্ষিক দিশৰ উন্নয়নৰ কাৰণে প্ৰাথমিক স্তৰটোক ভালদৰে গুৰুত্ব দিব লাগিব , যেনে - বিদ্যালয়খনত যথেষ্ট সংখ্যক শিক্ষক - শিক্ষয়িত্ৰী আছেনে নাই , ভালদৰে পাঠদান বোৰ হৈছেনে নাই ইত্যাদি । যদি যথেষ্ট সংখ্যক শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰী নাই , তেনেক্ষেত্ৰত শিক্ষক -শিক্ষয়িত্ৰীৰ নিযুক্তিৰ ব্যৱস্থা কৰা উচিত । ইয়াৰ উপৰি অভিভাৱক সকলক সজাগ কৰা উচিত যাতে তেওঁলোকৰ ল'ৰা-ছোৱালীয়ে ভালদৰে শিক্ষা গ্ৰহণ কৰিব পাৰে বা শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰীয়ে ভালদৰে পাঠদান কৰে ।
শৈক্ষিক উন্নয়নৰ ক্ষেত্ৰত আন এটি সমাজক গ্ৰাস কৰিব ধৰা সমস্যা হৈছে ছাত্ৰ সকলৰ নিচাযুক্ত দ্ৰব্যৰ ব্যৱহাৰ আৰু ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ উভয়েৰে মোবাইল আসক্তি । এই সমস্যাই বহুত ল'ৰা-ছোৱালীৰ ভৱিষ্যত ধ্বংস কৰিছে । এই বিষয়ক লৈ সজাগতাৰ খুবেই প্ৰয়োজন । শিক্ষক -শিক্ষয়িত্ৰী , অভিভাৱক আৰু ছাত্ৰ-ছাত্ৰীক লৈ বিশিষ্ট বক্তাৰ যোগেদি বা সজাগতা শিবিৰৰ যোগেদি আলোচনা বা মত বিনিময় হোৱা উচিত ।
কামৰূপ জিলা যিহেতু এটা বৃহৎ অঞ্চল , ইয়াৰ প্ৰতিটো অঞ্চলৰ সমস্যা বেলেগ । এই সমস্যা সমূহক বিষয়বস্তু হিচাপে লৈ অধ্যয়ন কৰা উচিত ।
আৰ্থিক অৱস্থাও শিক্ষাৰ ক্ষেত্ৰত হেঙাৰ । আমাৰ এই জিলাত বহুত পিছপৰা অঞ্চল আছে । এই অঞ্চলবোৰত আৰ্থিকভাৱে জুৰুলা পৰিয়ালৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে আৰ্থিক অনাটনত চিৰকালৰ বাবে বিদ্যালয় এৰিব লগা হয় । এনে ক্ষেত্ৰত সেই ছাত্ৰ বা ছাত্ৰীজনীৰ ঘৰত গৈ পৰিয়ালৰ লগত আলোচনা কৰি আৰ্থিক অনুদানৰ ব্যৱস্থা কৰা উচিত । এনে পৰিয়ালবোৰৰ কাৰণে NGO ৰ দ্বাৰা বিভিন্ন কৰ্মশালা , প্ৰশিক্ষণৰ যোগেদি কৰ্মসংস্থাপনৰ ব্যৱস্থা কৰা উচিত । লগতে চৰকাৰৰ বিভিন্ন আঁচনি সমূহৰ বিষয়ে অৱগত কৰা উচিত ।
ইয়াৰ উপৰিও আমাৰ বিদ্যালয় সমূহত বৃত্তিমূলক শিক্ষাৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়া উচিত ।
কামৰূপ জিলাৰ শৈক্ষিক উন্নয়নৰ ক্ষেত্ৰত আন বহুতো সৰু-বৰ পদক্ষেপ ল'ব পৰা যায় । কিন্তু সেই পদক্ষেপ বিলাক উচিত মূল্যায়ন আৰু কাৰ্যকৰী হোৱা উচিত । ইয়াৰ উপৰিও বিভিন্ন ধৰণৰ সমস্যা সমূ্হৰ অধ্যয়ন হোৱা উচিত । লগতে সমাজ , অভিভাৱক , শিক্ষক-শিক্ষয়িত্ৰীৰ অৱদান অত্যন্ত জৰুৰী ।
এনি দৈমাৰী
বিৰোগাঁও , মিৰ্জা
শিক্ষাখণ্ড - ৰামপুৰ
------------------------------ ----------------------
সংগ্ৰাহক
সম্পাদনা সমিতি
জ্ঞানম ।
0 Comments